Algemene
voorwaarden
Inhoudsopgave: Artikel 1 – Definities Artikel 2 – Identiteit van de
ondernemer Artikel 3 – Toepasselijkheid Artikel 4 – Het aanbod Artikel 5 –
De overeenkomst Artikel 6 – Herroepingsrecht Artikel 7 – Kosten in geval van
herroeping Artikel 8 – De prijs Artikel 9 – Conformiteit en garantie Artikel 10
– Levering en uitvoering Artikel 11 – Betaling Artikel 12 – Klachtenregeling
Artikel 13 – Geschillen Artikel 14 – Aanvullende of afwijkende bepalingen Artikel
1 | Definities In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; - Consument: de natuurlijke persoon
die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; - Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op
afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan
de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid; - Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de
consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
mogelijk maakt. - Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de
consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
afstand; - Modelformulier: het modelformulier voor
herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan
invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. - Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
aanbiedt; - Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij
in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop
op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken
voor communicatie op afstand; - Techniek voor communicatie
op afstand: middel
dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen. - Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 | Identiteit van de ondernemer
Woofwear KVK:
91263964 BTW: NL004878328B37 Eigenaar: T. Gijsbers Vestigingsadres: Ulepad 32 Pannerden
Emailadres: info@woofwear.nl Artikel 3 | Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden
zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
consument. - Voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan
de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk
is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien
en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
toegezonden. - Indien de overeenkomst op
afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op
een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
kosteloos zullen worden toegezonden. - Voor het geval dat naast
deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor hem het meest gunstig is. - Indien één of meerdere
bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst
en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende
bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een
bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
benaderd. - Situaties die niet in deze
algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de
geest’ van deze algemene voorwaarden. - Onduidelijkheden over de
uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden,
dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 | Het aanbod
- Indien een aanbod een
beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk
in het aanbod vermeld. - Het aanbod is
vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te
passen. - Het aanbod bevat een
volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen
of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. - Alle afbeeldingen,
specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen
aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. - Afbeeldingen bij producten
zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
overeenkomen met de echte kleuren van de producten. - Elk aanbod bevat zodanige
informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Dit betreft in het bijzonder: - de prijs inclusief
belastingen; - de eventuele kosten van
verzending; - de wijze waarop de
overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
zijn; - het al dan niet van
toepassing zijn van het herroepingsrecht; - de wijze van betaling,
aflevering en uitvoering van de overeenkomst; - de termijn voor
aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer
de prijs garandeert; - de hoogte van het tarief
voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de
techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere
grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
communicatiemiddel; - of de overeenkomst na de
totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de
consument te raadplegen is; - de manier waarop de
consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader
van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst
herstellen; - de eventuele andere talen
waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; - de gedragscodes waaraan
de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en - de minimale duur van de
overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 | De overeenkomst
- De overeenkomst komt,
onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij
gestelde voorwaarden. - Indien de consument het
aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer
is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. - Indien de overeenkomst
elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de
consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen. - De ondernemer kan zich –
binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren
die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden
heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden te verbinden. - De ondernemer zal bij het
product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of
op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: - de voorwaarden waaronder
en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht; - de informatie over
garanties en bestaande service na aankoop; - de in artikel 4 lid 3 van
deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al
aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; - de vereisten voor
opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. - In geval van een
duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op
de eerste levering. - Iedere overeenkomst wordt
aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
van de betreffende producten.
Artikel 6 | Herroepingsrecht Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van
producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op
de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door
de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte
vertegenwoordiger. - Tijdens de bedenktijd zal
de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal
het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product
met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de
door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. - Wanneer de consument
gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit
binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen per e-mail. Nadat
de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen na ontvangst retour
te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
verzending. - Indien de klant na afloop
van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik
te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de
ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 | Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument
gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening. - Indien de consument een
bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel
de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier
of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de
consument is gebruikt. - Bij beschadiging van het
product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk
voor eventuele waardevermindering van het product. - De consument kan niet
aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over
het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten
van de koopovereenkomst.
Artikel 8 | De prijs
- Gedurende de in het aanbod
vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in btw-tarieven. - In afwijking van het
vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. - Prijsverhogingen binnen 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. - Prijsverhogingen vanaf 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien de ondernemer dit bedongen heeft en: - deze het gevolg zijn van
wettelijke regelingen of bepalingen; of - de consument de
bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
waarop de prijsverhoging ingaat. - De in het aanbod van
producten genoemde prijzen zijn inclusief btw. - Alle prijzen zijn onder
voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten
is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te
leveren.
Artikel 9 | Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat ervoor
in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. - Een door de ondernemer
verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen
die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan
doen gelden. - Eventuele gebreken of
verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de
ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten
dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. - De garantie geldt niet
indien de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld
of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn.
Artikel 10 | Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de
grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
en bij de uitvoering van bestellingen van producten. - Als plaats van levering
geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. - Met inachtneming van
hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30
dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op
een schadevergoeding. - Alle levertermijnen zijn
indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
schadevergoeding. - In geval van ontbinding
conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
dagen na ontbinding, terugbetalen. - Het risico van
beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot
het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan
de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen.
Artikel 11 | Betaling
- Voor zover niet anders is
overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als
bedoeld in artikel 6 lid 1. - De consument heeft de
plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld
aan de ondernemer te melden. - In geval van wanbetaling
van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen.
Artikel 12 | Klachten
en garantie
- Woofwear heeft een
garantie termijn van 6 maanden. - Is het artikel binnen 6
maanden beschadigd of onbruikbaar? Dan zal Woofwear het product beoordelen.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen
of repareren. - Als na beoordeling blijkt
dat het om normale slijtage gaat of is veroorzaakt door normaal gebruik
van het artikel, zal deze niet gerepareerd of vervangen worden voor een
nieuw exemplaar. - Voor de veiligheid van uw
huisdier, wordt geadviseerd om het product niet meer te gebruiken wanneer het
beschadigd is. - Woofwear is niet
aansprakelijk voor ongeval of letsel aan uw huisdier als gevolg van
gebruik van een beschadigd artikel. - Klachten over de
uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en
duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument
de gebreken heeft geconstateerd. - Bij de ondernemer
ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. - Indien de klacht niet in
onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling.
9.
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de
ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees
ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de
verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
schriftelijk anders aangeeft.
Artikel 13 | Geschillen
- Op overeenkomsten tussen
de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
consument woonachtig is in het buitenland. - Het Weens Koopverdrag is
niet van toepassing.
Artikel 14 | Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze
algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de
consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage 1 | Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden
indien u de overeenkomst wilt herroepen) Aan Woofwear Ulepad 32 6911BZ
Pannerden info@woofwear.nl Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij
(*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering
van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*): Besteld op (DD-MM-YYYY):
Bestelnummer : Ontvangen op (DD-MM-YYYY): Naam/Namen consument(en): Adres
consument(en): IBAN Rekeningnummer: Handtekening van consument(en) (alleen
wanneer dit formulier op papier wordt ingediend): Datum(DD-MM-YYYY): (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.