Algemene
voorwaarden

 

Inhoudsopgave: Artikel 1 – Definities Artikel 2 – Identiteit van de
ondernemer Artikel 3 – Toepasselijkheid Artikel 4 – Het aanbod Artikel 5 –
De overeenkomst Artikel 6 – Herroepingsrecht Artikel 7 – Kosten in geval van
herroeping Artikel 8 – De prijs Artikel 9 – Conformiteit en garantie Artikel 10
– Levering en uitvoering Artikel 11 – Betaling Artikel 12 – Klachtenregeling
Artikel 13 – Geschillen Artikel 14 – Aanvullende of afwijkende bepalingen Artikel
1 | Definities 
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
    consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon
    die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
    overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op
    afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan
    de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de
    consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
    persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
    raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
    mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de
    consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
    afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor
    herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan
    invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of
    rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
    aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij
    in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop
    op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
    overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken
    voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie
    op afstand
    : middel
    dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
    consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
    Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 | Identiteit van de ondernemer 

Woofwear KVK:
91263964 BTW: NL004878328B37 Eigenaar: T. Gijsbers Vestigingsadres: Ulepad 32 Pannerden
Emailadres: 
info@woofwear.nl  Artikel 3 | Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden
    zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
    gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
    consument.
  2. Voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan
    de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk
    is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
    aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien
    en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
    toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op
    afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
    en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
    algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
    beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op
    een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
    zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
    kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast
    deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
    tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
    bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere
    bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
    gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst
    en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende
    bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een
    bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
    benaderd.
  6. Situaties die niet in deze
    algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de
    geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de
    uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden,
    dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 | Het aanbod

  1. Indien een aanbod een
    beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk
    in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is
    vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te
    passen.
  3. Het aanbod bevat een
    volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
    diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
    beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
    ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
    weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen
    of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen,
    specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen
    aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten
    zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
    Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
    overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige
    informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
    Dit betreft in het bijzonder:
    • de prijs inclusief
      belastingen;
    • de eventuele kosten van
      verzending;
    • de wijze waarop de
      overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
      zijn;
    • het al dan niet van
      toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling,
      aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor
      aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer
      de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief
      voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de
      techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere
      grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
      communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de
      totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de
      consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de
      consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader
      van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst
      herstellen;
    • de eventuele andere talen
      waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan
      de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
      gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de
      overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 | De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt,
    onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
    aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij
    gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het
    aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
    onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
    aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer
    is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst
    elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
    overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de
    consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich –
    binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
    betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren
    die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
    afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden
    heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
    een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
    voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het
    product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of
    op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
    kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. de voorwaarden waaronder
    en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
    maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
    herroepingsrecht;
  7. de informatie over
    garanties en bestaande service na aankoop;
  8. de in artikel 4 lid 3 van
    deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al
    aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  9. de vereisten voor
    opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
    meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  10. In geval van een
    duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op
    de eerste levering.
  11. Iedere overeenkomst wordt
    aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
    van de betreffende producten.

Artikel 6 | Herroepingsrecht Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van
    producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
    van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op
    de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door
    de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte
    vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal
    de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal
    het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
    nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
    Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product
    met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de
    originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de
    door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument
    gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit
    binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
    ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen per e-mail. Nadat
    de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
    herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen na ontvangst retour
    te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
    zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
    verzending.
  4. Indien de klant na afloop
    van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik
    te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de
    ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 7 | Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument
    gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
    terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een
    bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
    doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel
    de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier
    of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
    Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de
    consument is gebruikt.
  3. Bij beschadiging van het
    product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk
    voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet
    aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
    wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over
    het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten
    van de koopovereenkomst.

Artikel 8 | De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod
    vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
    en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
    veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het
    vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
    gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3
    maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3
    maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de
    bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
    waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van
    producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  8. Alle prijzen zijn onder
    voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
    zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten
    is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te
    leveren.

Artikel 9 | Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat ervoor
    in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
    aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
    en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
    overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
    Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
    product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer
    verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen
    die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan
    doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of
    verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de
    ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten
    dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantie geldt niet
    indien de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld
    of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
    aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn.

Artikel 10 | Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de
    grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
    en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
  2. Als plaats van levering
    geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van
    hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
    geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30
    dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
    leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
    bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
    ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
    geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
    overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op
    een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn
    indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
    ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
    schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding
    conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
    consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
    dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Het risico van
    beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot
    het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan
    de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk
    anders is overeengekomen.

Artikel 11 | Betaling

  1. Voor zover niet anders is
    overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
    worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als
    bedoeld in artikel 6 lid 1.
  2. De consument heeft de
    plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld
    aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling
    van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
    recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
    rekening te brengen.

Artikel 12 | Klachten
en garantie

  1. Woofwear heeft een
    garantie termijn van 6 maanden.
  2. Is het artikel binnen 6
    maanden beschadigd of onbruikbaar? Dan zal Woofwear het product beoordelen.
    Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
    ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen
    of repareren.
  3. Als na beoordeling blijkt
    dat het om normale slijtage gaat of is veroorzaakt door normaal gebruik
    van het artikel, zal deze niet gerepareerd of vervangen worden voor een
    nieuw exemplaar.
  4. Voor de veiligheid van uw
    huisdier, wordt geadviseerd om het product niet meer te gebruiken wanneer het
    beschadigd is.
  5. Woofwear is niet
    aansprakelijk voor ongeval of letsel aan uw huisdier als gevolg van
    gebruik van een beschadigd artikel.
  6. Klachten over de
    uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en
    duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument
    de gebreken heeft geconstateerd.
  7. Bij de ondernemer
    ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
    de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
    verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
    dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
    consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  8. Indien de klacht niet in
    onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is
    voor de geschillenregeling.

9.     
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de
ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees
ODR platform (
http://ec.europa.eu/odr).

  1. Een klacht schort de
    verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
    schriftelijk anders aangeeft.

Artikel 13 | Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen
    de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
    hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
    consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is
    niet van toepassing.

 

Artikel 14 | Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze
algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de
consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Bijlage 1 | Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden
indien u de overeenkomst wilt herroepen) Aan Woofwear Ulepad 32 6911BZ
Pannerden info@woofwear.nl Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij
(*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering
van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*): Besteld op (DD-MM-YYYY):
Bestelnummer : Ontvangen op (DD-MM-YYYY): Naam/Namen consument(en): Adres
consument(en): IBAN Rekeningnummer: Handtekening van consument(en) (alleen
wanneer dit formulier op papier wordt ingediend): Datum(DD-MM-YYYY): (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.